Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • About the Journal
  • Editorial Team
  • Current
  • Archives
  • Submissions
  • Contact
  • About
    • Privacy Statement
    • Peer Reviewer
Search
  • Register
  • Login
Search
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 4 No. 1 (2015): Madani Institute | Jurnal Politik, Hukum, Pendidikan, sosial dan Budaya

Vol. 4 No. 1 (2015): Madani Institute | Jurnal Politik, Hukum, Pendidikan, sosial dan Budaya

Published: 2015-02-11

Articles

  • UPAYA MENINGKATKAN HASIL BELAJAR IPS TENTANG PEMAHAMAN KONSEP MATERI BENTUK-BENTUK BUMI DENGAN MODEL SIKLUS BELAJAR (LEARNING CYCLE) PADA SISWA KELAS IX-2 SMP NEGERI 215 JAKARTA BARAT
    Darmina
    1-8
    • Pdf
  • PROGRAM BIMBINGAN BELAJAR BELAJAR UNTUK MENGEMBANGKAN KRETIFITAS SISWA KELAS X-5 SMA NEGERI 83 JAKARTA
    Dewi Sartika
    9-17
    • Pdf
  • STRATEGI PEMBELAJARAN PROBLEM SOLVING GROUP METODE UNTUK MENINGKATKAN HASIL BELAJAR IPA PADA MATERI TAHAPAN PERKEMBANGAN MANUSIA SISWA KELAS VIII-2 SMP NEGERI 3 JAKARTA SELATAN
    Dwi Desi Rima Irani
    17-24
    • Pdf
  • UPAYA MENINGKATKAN HASIL BELAJAR BAHASA INGGRIS DALAM KEMAMPUAN MEMBUAT ESSAI PENDEK MELALUI PERMAINAN KARTU KATA SISWA KELAS IX-1 SMP NEGERI 3 JAKARTA SELATAN
    Edi Rosadi
    25-28
    • Pdf
  • PENERAPAN METODE INKUIRI DALAM UPAYA MENINGKATKAN KETERAMPILAN BERPIKIR KRITIS PADA PELAJARAN IPS SEJARAH PADA SISWA KELAS VII-3 SMP NEGERI 3 JAKARTA SELATAN
    Hartini
    29-37
    • Pdf
  • STUDI PENGAMATAN ATAS GURU MATEMATIKA DALAM MEMAHAMI PENGARUH KECERDASAN EMOSIONAL TERHADAP HASIL BELAJAR SISWA KELAS 4 DI SDN TEBET TIMUR 15 PAGI JAKARTA SELATAN
    Haryadi
    39-43
    • Pdf
  • TANTANGAN PENGELOLAAN PESANTREN DALAM ERA GLOBAL
    Ahmad Zain Sarnoto
    44-52
    • Pdf
ISSN ONLINE

2776-978X

ISSN PRINT
2303-145X

Editorial Policies
Focus & Scope
Ethics Statement
Abstracting/Indexing
Editorial Board
Peer Reviewer
Instructions for Authors
Online Submission Here
Call for Paper
Scopus Citation Analysis
Contact Us
TEMPLATE FOR AUTHOR

INDEXING IN

JOURNAL VISITORS

Flag Counter

View My Stats

Web Analytics

Information
  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Jurnal Madani Institute is licensed under

a Creative Commons Attribution 3.2.0.2 International License Based on a work at https://jurnalmadani.or.id/index.php

Copyright © All Rights Reserved by Jurnal Madani Institute (JMI)

Disclaimer: Articles on Education, Islamic Education, Social Science have been previewed and authenticated by the Authors before sending for the publication. The Journal, Chief Editor and the editorial board are not entitled or liable to either justify or responsible for inaccurate and misleading data if any. It is the sole responsibility of the Author concerned.

 

About this Publishing System