Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
  • About the Journal
  • Editorial Team
  • Current
  • Archives
  • Submissions
  • Contact
  • About
    • Privacy Statement
    • Peer Reviewer
Search
  • Register
  • Login
Search
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 5 No. 1 (2016): Madani Institute | Jurnal Politik, Hukum, Pendidikan, sosial dan Budaya

Vol. 5 No. 1 (2016): Madani Institute | Jurnal Politik, Hukum, Pendidikan, sosial dan Budaya

Published: 2016-02-05

Articles

  • METODE PEMBERIAN TUGAS BERBASIS IT UNTUK MENINGKATKAN SISWA LEBIH AKTIF DAN BERWAWASAN DALAM PEMBELAJARAN ILMU PENGETAHUAN SOSIAL PADA SISWA KELAS V DI SD NEGERI MENTENG DALAM 11
    Baihaqi
    1-10
    • Pdf
  • MENINGKATKAN HASIL BELAJAR MATA PELAJARAN IPA MELALUI TEKNIK ARISAN SOAL BERANTAI BAGI SISWA KELAS VI SDN MANGGARAI SELATAN 03 JAKARTA SELATAN
    Dianah
    11-18
    • Pdf
  • UPAYA MENINGKATKAN PRESTASI BELAJAR PAI MATERI MENELADANI KISAH NABI AYUB AS DENGAN MENGGUNAKAN METODE PEMBELAJARAN READING GUID PADA SISWA KELAS V SDN TEBET TIMUR 18 PAGI
    Eni Rahmulyani
    18-27
    • Pdf
  • METODE MELIHAT CUPLIKAN PIDATO SEBAGAI UPAYA MENINGKATKAN KEMAMPUAN PEMAHAMAN BERPIDATO PADA PELAJARAN BAHASA INDONESIA SISWA KELAS VI SD NEGERI MENTENG DALAM 05 JAKARTA SELATAN
    Harlinda Siregar
    28-35
    • Pdf
  • Konsepsi Kurikulum Pendidikan Perspektif Al-Qur'an
    Ahmad Zain Sarnoto
    37-46
ISSN ONLINE

2776-978X

ISSN PRINT
2303-145X

Editorial Policies
Focus & Scope
Ethics Statement
Abstracting/Indexing
Editorial Board
Peer Reviewer
Instructions for Authors
Online Submission Here
Call for Paper
Scopus Citation Analysis
Contact Us
TEMPLATE FOR AUTHOR

INDEXING IN

JOURNAL VISITORS

Flag Counter

View My Stats

Web Analytics

Information
  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Jurnal Madani Institute is licensed under

a Creative Commons Attribution 3.2.0.2 International License Based on a work at https://jurnalmadani.or.id/index.php

Copyright © All Rights Reserved by Jurnal Madani Institute (JMI)

Disclaimer: Articles on Education, Islamic Education, Social Science have been previewed and authenticated by the Authors before sending for the publication. The Journal, Chief Editor and the editorial board are not entitled or liable to either justify or responsible for inaccurate and misleading data if any. It is the sole responsibility of the Author concerned.

 

About this Publishing System